Tuesday, September 27, 2011

Gegap Senyap



















Belajar, belajar, belajar, belajaaaar terus!
Minat gue yang variatif pada berbagai bidang [yang berbeda dari bidang
akademis], bikin gue harus banyak belajar. Mulai dari hal-hal teknis
yang bersifat praktis, sampe hal-hal yang lebih prinsipil dan idealis.

Nah, diam itu adalah bagian dari proses belajar. Dalam diam, gue harus
banyak membaca; bukan cuma baca buku, tapi juga baca orang, baca
situasi, baca kemungkinan, dlsb. Dalam diam, gue belajar mendengar;
mendengar pendapat, keluhan, kritik, saran, kicauan, rerasan, dan
bahkan omelan orang lain. Dalam diam, gue belajar melonggarkan bahkan
menguapkan; kemarahan, eksitasi yang berlebihan, ambisi, keinginan
untuk memiliki, rasa benci, argumentasi, dlsb. Dalam diam, gue belajar
merasakan; kebutuhan orang lain, maunya mereka, antipati, simpati, dlsb.

Lantas bukan berarti diam itu emas.
Gue nggak setuju dengan anggapan tersebut.
Buat gue, tau kapan saatnya harus mengutarakan hal yang tepat, itu
jauh lebih brilian. Dan kalo ternyata dalam prosesnya harus melalui
fase diam, ya nggak masalah. Pengutaraan hal yang tepat juga bukan
melulu soal kalimat, tapi termasuk manifestasi dalam tindakan dan
wujud nyata.

Yeah, jadi begitulah.
Untuk sementara ini, gue masih harus belajar diam dan memilih untuk
banyak belajar dalam diam. Entah kapan gue akan siap bermanuver.
Yang jelas, setelah cukup ilmu lah, ya! Haha...

Belajar terus tanpa tau kapan akan lulus!
:p

Solo-agogo























Pengen sendirian itu [buat gue] adalah kebutuhan.
Walopun kayaknya gue banyak temen dan banyak acara,
sebenernya justru gue lebih sering sendirian ke mana-mana.
Mungkin itu sebabnya gue cukup menikmati kejombloan;
yaitu karena malas berkompromi ato berargumen sama orang lain.
Hehe... Asik memang menjadi diktator atas diri sendiri.
Bebas memutuskan dan menikmati segala hal sendiri tanpa intervensi
ato rasa nggak enak hati.

Intinya, sendirian itu menyenangkan!
Lebih nyaman! :D

_____
The illustration above is "Walking Alone",
a poster on canvas by Ted Harrison.

Sunday, September 11, 2011

D 73 EP





































































_____
Hahahaa, edan! Baik yak, Pak Bagus!
Yah, semoga impian gue untuk punya sebiji Cherokee warna hitam bisa segera terwujud,

dan semoga dosen pembimbing gue ini beneran mau bantuin biar gue dapet plat D 73 EP!
Amiiiiiin...

Tuesday, September 6, 2011

blah!




















ayo, mari hidup normal kembali!
sehat jiwa, raga, dan hati!
masa kalah terus sama hal-hal macem ini???
:p

Monday, August 29, 2011

lovely lanterns























well, i just wish to own at least one of them :D
all those turkish/egyptians/moroccan lanterns are just too exotic to be true!
i like to have them placed on one edge of my book shelves,
or hanging over a cozy corner where i can read and
enter the world of imaginations as in "1001 nights" with its scheherazade!

those lovely lanterns give a warm touch of ecletic ambient into any
clean-minimalist rooms, completed with some tunes from Buddha Bar,
Café del Mar, or Hôtel Costes, and a sheer scent of aromatheraphy.

medium-sized lanterns would be enough.
does anybody know where i can buy it here?

Sunday, August 28, 2011

Aneh bin Ajaib!

cukong:
cie, hega...

Gue:
Eh? Cie kenape, nih?

cukong:
ada, deh...
haha, pokonya cie-nya aja dulu, deh!

Gue:
:)) Gimana semalem?
Merapat di rumah Bayu, kah?

cukong:
CIIEEEEEEEEEE

Gue:
Godin -____-"

cukong:
udalah ya, anggep aja udah sama-sama ngerti.
ah, lu kaga ngarti godin!!!!

Gue:
Sama-sama ngerti bahwa?
Godin = buka puasa??? :D

cukong:
kok jadi ngomongin godin?
pinter ngeles ya, lu.
oke, oke, cukup tau aja, deh.

Gue:
[-( ckckck,
emang lo mau ngomongin apa sih, sebenernya?

cukong:
ngomongin cie.

Gue:
=)) Cie, duo, tigo?

cukong:
cie, seneng gitu.
ikut seneng deh...

Gue:
Ini makin aneh.
Kalian emang aneh.
Ckckck...

cukong:
kalian tu gw dan siapa?

Gue:
Elo dan Otot dan Bayu dan udah.
Mikha dan Sandhy mah nggak aneh.

cukong:
hmm... yaudah, balik lagi,
anggep aja kita sama-sama ngerti soal "cie" ini, ya.

Gue:
Yah, gue kan nggak ngerti.

cukong:
nah, makanya gw bilang "ada, deh"...

Gue:
Yaudah, anggep aja kita sama-sama ngerti.
Terus? Apa lagi?

cukong:
ga ada.
pokonya gw mau nge-cie-in dulu aja.
atau emang lo nantang gw beneran supaya dibahas???

Gue:
Hahahahahaaa...
Bahas aje, Koooong...
Siape tatuuut? :D

cukong:
kalo kata gw sih, mending lo jujur aja.
jangan takut untuk jujur.
menyesal karena kehilangan kesempatan itu
lebih menyakitkan daripada gagal setelah berusaha.

Gue:
Ebuset!!! :-O
Jujur bahwa?

cukong:
jago ngeles dan jago akting rupanya.
ego lu emang tinggi banget ya.
jujur apa aja. ke siapa aja. kapan pun.
everybody who is honest is interesting.

Gue:
:-? hmmm... really?
Ahahahahaaaa,
"ego lu emang tinggi banget ya."
Drama banget lo, ah... Kek sinetron aja.
Ini sebenernya ada apa, sih?
Nggak ada apa-apa kan, ya?
Yak, sip, beres lah kalo begitu! :->

cukong:
lo orang dengan ego paling gede
yang pernah gw kenal, Ga.
gw khawatir, ga banyak yang bisa nerima itu.

Gue:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAA =))
Bulan puasa mah berarti
lo nggak bo'ong ya, Kong ;))

cukong:
gw gak puasa
dan gw orangnya gak pernah bohong.

Gue:
Aih... Baiklah... :D
Eh, Cukong! Lo nggak mudik ke Cirebon?

cukong:
senin atau selasa, Ga.
kapan-kapan gw bahas beneran ya, tentang cie ini.
lo masih tertutup dan selamanya bakal
ingin tertutup kelihatannya, seperti biasa.

"cukong" has signed out.


_______
Sumpah, itu obrolan yang aneh banget di Minggu pagi ini.
Kong, maneh kunaon, Kong?
Jangan bikin gue bingung, dong!
-____-"

Thursday, August 25, 2011

Bertanya-tanya...

Waktu kelas 3 SD...
gue udah tau siapa itu "Jack-the-Ripper",
tau bahwa teknik fotografi Kirlian dipake untuk motret aura,
tau ada apa di Lembah Nazca,
tau bahwa opium diambil dari getah bunga Poppy nan cantik
yang kemudian diperdagangkan di daerah "Segitiga Emas" Asia,
tau bahwa teleskop Hubble pernah mengalami rabun
dan dikoreksi dengan pemasangan panel cermin refraktor sebagai contact lens-nya,
tau bahwa Prof. John S. Nimpoeno adalah satu-satunya ahli grafologi Indonesia
[kini almarhum, dan beliau ternyata adalah kakeknya Tadya Prana,
sobat sekelas gue semasa kuliah],
tau gimana epidemi Ebola membuat korbannya meledak ato jadi bubur,
tau gimana nasib para sopir truk pengangkut logistik yang harus melintasi terusan Suez,
tau bahwa susunan rantai karbon Benzena diketahui
setelah penemunya mimpi liat ular menggigit ekornya sendiri,
tau apa aja masalah ortodontis yang bisa terjadi, apa penyebabnya,
dan gimana cara menyikat gigi yang baik dan benar
[ini akan gue bahas lebih lanjut secara terpisah, ya!],
tau bahwa dulu tembong dihilangkan dengan cara diamplas,
tau ada apa di Grand Canyon Colorado,
tau apa itu jugun ianfu,
tau bahwa Fusako Shigenobu [pimpinan kelompok teroris bernama
"Japanese Red Army" alias "Tentara Merah Jepang"]
adalah salah satu fémme fatale sungguhan di muka bumi ini,
tau tentang tentara terakota di situs makam kaisar Cina,
tau gimana badai gurun membentuk topografi sand dunes di Sahara,
tau tentang kota tua Petra,
bahkan tau penyakit-penyakit apa aja yang bisa diketahui dari tampilan iris pada mata.

Semua gue baca di majalah Intisari jaman baheula!
Saking menariknya, sampe kini pun gue inget terus sebagian besar di antaranya!
Sekarang majalah Intisari masih se-ciamik itu nggak, ya?

Sekedar bertanya-tanya...
Terpicu oleh ingatan yang dibangkitkan saat makan siang
yang sungguh gegap gempita kemarin [Selasa, 23 Agustus]
bersama para redaktur majalah pria tempat gue kerja...
[Mas Ardi, Mas Budi, dan Roy]

:D

Thursday, August 11, 2011

Ha-ha...







Rupanya Tuhan emang suka bercanda.

Saking Mahahumoris-Nya,
sampe-sampe gue nggak bisa ketawa...
karena nggak langsung ngerti di mana lucunya.

Wednesday, August 10, 2011

GEEZ, MAN!

































GEEZ, MAN!
i guess i'm talking to a mirror while reading that board!
-____-"

CUTE!!!











































_____
i laughed out loud reading the first two comments!

hahahahahahahahaaaa... this guy IS INDEED cute!
and he has a CUTE sense of humour too...

Tuesday, August 9, 2011

Adjustment





























If my body is eventually unable to neutralize the poison from within,
then it's my turn to stop the contamination from the outside.

Well, I can wear mask when I'm out on the street,
I can quit drinking coffee and booze,
I can quit eating MSG and hi-fat foods,
even I can be a vegetarian if it's necessary!

But I don't think I can sleep before 10pm each night.
It's not because I'm imsoniac or some kind...
yet it's merely because I've still got works to do.

So... the question is...
how can I adjust the biological time of my organs,
that they will be able to start working after 00.00?

Saturday, August 6, 2011

Deeply Sorry


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Dear all the organs in my body,
I'm deeply sorry for making y'all work like 1000 times harder than you should.
Please be strong and don't get mad.
I promise I'll do WHATEVER BEST to keep y'all healthy.

If it takes me to quit boozing,
although I've only been drinking it very occasionally, I will.
And if it takes me to sleep approximately 8 hours a day
from less than 11 pm, I will.
Even if it takes me to be a pure vegetarian, I'm surely will.

Please, please, please, just stay healthy...
Thanks a whole damn bunch for cooperating with me.

Tuesday, July 19, 2011

mellow mantra

i am hypnotized when i see your grace,
but i need to keep the distance...

_____
that's perhaps what i'll repeatedly whisper
when i see someone so stunning.
why wouldn't i simply tell that person?

hmmm...
maybe i don't wanna cause any probs.

but in fact...
maybe i'm a chicken who never have guts to do so,
and afraid of being... discarded?
haha, poor me!


   "Chocolate Distance" by Karuan feat. Metin Yilmaz Kendal via antevs

Random Shoots #2 - Perth 2007


This is my MOST favorite picture I've taken during my short visit to Perth!!

Di pelabuhan,
ada cruiseboat,
ada tonggak bertali untuk menambatkan kapal
[sering ada di majalah Donal Bebek, kalo setting tempatnya adalah pelabuhan],
ada kursi taman,
langitnya bersih, cerah, bagus, dan passs banget,
dan ada sepasang ibu dan bapak, dua-duanya gendut, and you know what, mereka nggak saling kenal!!
Cuma sama-sama nunggu boat yang mau ke Fremantle aja...

Sebenernya ada burung camar dan lumba-lumba.
Tapi nunggu keduanya muncul barengan ternyata lamaaa banget... untung-untungan gitu, deh...
Akhirnya gue capture scene ini, kar'na kapal gue udah keburu dateng... Takut ketinggalan...

T_T













































This is AWESOME!!
Look at the sky's color gradation!!
It's on the Swan River that I took this picture from my boat,
on my way back to the city of Perth from Fremantle.



































This is also when the sun set on Swan River, from the boat.

































Welcome to the Perth's City, Baby...
[just got back from Fremantle]


































_____
"Random Shoots" is for anything I shot anywhere, anytime, using any cams I got.
Recently I use the cam on my phone, since it's the only one I have :p
Yet perhaps in some other moments, I used digital cam which I borrowed from besties.

pragmatically practical




























i've always been a pragmatically practical kind of person.
~ i stick with my current mobile number since the very first time i bought my cell.
   never want to change it, neither want to add for more.
~ i don't like having more than only one account of self-publishing site
   [and i choose blogspot for its simplicity and flexibility].
~ i never touch my friendster account anymore as soon as i'm on facebook.
~ instead of using myspace, i go for soundcloud.
~ i think vimeo is a lot better than youtube.
~ and since i use a smartphone,
    i don't think it's necessary for me to buy separated camera and music player.
~ i prefer trousers and t-shirts more than any other outfits in the world.
~ i own a tropical black long coat/blazer that could turn any casual look into a formal one in a flash.
~ i wear a pair of goldy-brown plastic flat-shoes that fit into any occasions,
   and works like magic especially when it's raining outside.
~ i'm a fetish of large-sized bags which plain and neutral colors are flexibly wearable,
   and which spacious compartments are indeed functional [so i don't have to use extra bags].
~ i'm also a fetish of unique rings [yet i prefer the simple ones without any blings],
   since they could instantly boost some stylish accent to my flat casual look :p

oh, and i still think that smile is the best make-up anyone could apply on their bare face!
so... cheers!
:)

Monday, July 18, 2011

Random Shoots #1


"Pasar Malam" at my housing complex in Bekasi.
That's where local kids get their cheap night-fiesta.


































A live jazz performance by "Yakou Tribe" [a jazz band from Germany] at Bumi Sangkuriang, Bandung.
The event was held by Goethe Institute.
Live jazz performance like this, is just one of many other things that I love the most from the Paris-of-Java!



































"I wanna fly free up high to the sky,
so that I don't have to be trapped here
in the middle of Jakarta's terrible traffic jam!!!"
,
that's perhaps what the "Monumen Dirgantara" screams silently...

It's a statue right at the junction of Pancoran,
which depicts the movement of the almost-flying Gatotkaca.

good gent




 it feels good, comforting, and calming,
when there's someone being a gentleman around.

well, it's usually me who's being a gentlewoman to everyone.
yet i really don't mind if someone else is in charge. hehehe...
i feel protected, safe, and...
it definitely makes me feel like i'm a real woman!
:)

serius



















ngobrol serius dengan orang yang serius
nggak lantas mengakibatkan hubungan keduanya meningkat jadi lebih serius.
hehehee... :p

Tuesday, April 5, 2011

postcard from twitter-heaven

@vantiani:
Can I send you one of my collage postcard? :d
 
@heyhega:
WHOA, SURE! It's an honor, Mbak! Thanks a bunch :D
_____
We've never met before and we haven't even known each other directly!
It was all started when I'm interested in the vacancy she was posted in her Twitter as a graphic designer for a men's magazine :) Seems like I've heard her name before, when she was mentioned by @LeboYe related to her magnificent handmade paperworks portfolio! So I browsed her sites [blogs and etsy] and found that I'm a huge fan of her works! And just then, she send me a postcard of her great collage works! WHOAAAA... >.< Thank you so much, Mbak... This is truly an honor!



someday...


























yea.
someday.
or some other day.
until the day you die.

that's only if you're not smart enough to realize that you're loved EVERYDAY!
;)

Saturday, April 2, 2011

the night sunshine

































yes, you fill me with sunshine...
although we mostly meet at night :)
even in the supposed-to-be spookiest nite of all!
______
such a cute illustration by freya

enjoying life is...


































eating healthily,
drinking joyfully,
singing unashamedly,
dancing with abandon,
laughing freely,
loving generously,
and living without regrets!

:D
______
illustration by freya

crystal clear







































you teach me 'bout honesty by being an honest person yourself! :)
thank you, dear you... ;-*

Thursday, March 17, 2011

Suksesi











































Semua punya tugas dan bagian sendiri-sendiri.
Dengan "jatah"-nya sendiri-sendiri.
Hingga terbentuk hubungan kausalitas antara satu sama lain.
Bahkan sering sampe ngebentuk sistem!

Efeknya beragam.
Ada yang domino, ada yang lingkaran setan.
Ada efek langsung, ada efek nggak langsung.

Begitulah suksesi.
Yang bisnis, bisnis...
yang pacaran, pacaran...
yang nyembah, nyembah...
yang ngebom, ngebom...
yang hura-hura, hura-hura...
Pokoknya, ja'ing menggonggong, orang-orang sibuk tetep berlalu!
Semua cuma berusaha menjalankan tugas dan bagiannya masing-masing.

Nah... pertanyaannya:
"Apa nih tugas ato bagian gue?"

Silent Shout





























Well, well, well...
who's the coward now?
Is it you or me?
Hmmm... no matter who it is, I think we're all merely trying to stay out of trouble, 'aight?

Fine, then.
I think I've been doing my best, so far.
What else can I say?
Happy staying in your shell of comfort zone, FakeJake!

And oh... I'm deeply sorry for making you hate me.
That's the only thing, which I like the least yet I've gotta do to make you REACT!
Even if hating me is your reaction, I'm content 'cause I've finally reached my goal.

May God bless us.
Always.


____
And finally, you texted me!
Seems like you're the winner, eh?
Thank you for not hating me ;)

Saturday, March 5, 2011

the feet feast! ;)

true beauty


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
the sleeping beauty or the dead beauty?
not much of a difference, 'aight?
;)
better not being physical, baby!
i don't care if your hair is straight or curly...
a good heart is the true beauty.

______
artwork by irana douer,
for jon hopkins' remix of headless heroes' track.

delightful distraction


























keep your head busy, baby!
it will distract you from realizing that your heart is actually empty.
;)

Wednesday, February 23, 2011

KANGEN KRONIS!!! T___T

-- Selasa, 22 Februari 2011

I do really miss my father [RIP].
Bahkan sampe di dalem mimpi pun, gue kangen beliau.
Dan di mimpi itu, gue mulai berdoa dengan kata-kata yang persis sama kayak doa gue di dunia nyata tiap kali ngedoain Papa.
Dalem mimpi juga, gue liat korden di rumah menggelembung ditiup angin. Dan dari balik korden, gue liat sesosok siluet lagi duduk di bench.
Pas gue sibak kordennya, TERNYATA PAPA YANG DUDUK DI BENCH ITU!!! Beliau senyum, pake kaos oblong [putih] dan celana pendek [udah pudar jadi putih] yang biasa dipake kalo lagi di rumah.
Gue langsung teriak, "PAPAAAAAAAAA...!!!" dan langsung meluk beliau erat-erat sambil bilang, "Papa, aku kangeeeeen!"
Bokap cuma senyum dan bilang, "Aku juga..."
Dalem mimpi, hari mulai remang. Terus gue kebangun, dan langsung nangis parah cukup lama sampe sesenggukan. Padahal gue masih pengen ngobrol sama bokap, nanya banyak hal...

Tuhan, saya kangen Papa!
T___T


errrrr, sort of... TRUE! :D



























Are you are strong willed and comfortable in your own skin? Do you like to keep your finger on the pulse of the fast life and current events? Then you are ready for an Aries woman. The “first lady” of the zodiac is often referred to as a “man’s woman”. She is just as strong, just as determined and just as confident as her male counterparts. She will give anyone a run for their money and definitely cash you out in the end. She takes on the world and can still find the time to make a kick ass romantic dinner. You will be in awe of this fire sign and rightfully so.

Can you deal with a woman who can surely rival Superman? She is ruled by the planet Mars, the God of War. For some she may be too much of an individual and seem like all she has is self-interest. Her impatience for things and of things done well make her crave instant gratification. If she asks for something she wants it done immediately and so she can enjoy the results. With that said it is important to understand that she doesn’t need a damn thing, but when she wants something she goes after it with all she has.

If you want to seduce a female Aries, you MUST be a person who can take action. There is a fine line though. She must feel you want to stand with her, not above her. Do not give her the impression that you want to overpower her. Remember, the Aries woman would love to have a partner in crime, but she would rather be without one than to date the wrong mate. Be confident but not arrogant unless you can incorporate it into your sense of humor. She will not be afraid to call you out on your bullshit so if you can roll with her punches, do so with a smile.

For all her intelligence and bravado she can be a little dense when it comes to matters of the heart. She is a natural flirt and probably wrote the book on it. She will work it into a conversation naturally and make those around her blush. That said, she may not believe you are serious about her, she may think you are just trying to be cute. You must be direct and firm in your flirting and in asking her out. Tell her you want her and tell her what you want to do her, in the romantic sense. She will fall quickly for a partner who can shower her romance.

When you are with your Aries woman there are some key points you must always keep in mind. First, you maintain your natural confidence. She needs to know that you are interested and that you are worthy of her attention. Try and accomplish this without looking like you’re trying too hard. Secondly, show your sense of humor. For an Aries woman, it is important you can make her laugh. She appreciates humor as long as it’s not overdone which includes at her expense. Playful, gentle teasing will spark her desire to complete but cross that line and she will leave you out in the field.

When you take her out on dates, make them memorable. Your Aries woman is more likely to play football on Sunday with her guy friends than something boring or mundane. Take her to some new venue or take her rock climbing. Hell, you can even take her to the drag strip and she will appreciate your sense of adventure. Another thing she is sure to appreciate is you making a bold move. Just because you had the gumption to ask her out doesn’t make you bold. If your attempts at flirting were welcomed yet she is acting a little shy, it is time to step up your game. Chances are she likes you but is figuring out what to do.

You want to keep your Aries woman in your life? Smart move. She may be the best partner you will ever have. Many other sites may say to keep her you must challenge her and keep her on her toes. I have to say proceed upon that path with caution. She will grow tired of games and leave you out on the field. Remember, she doesn’t need you, she has to want you.

When an Aries woman wants something she goes after it. And she gets it! She is driven and successful. She is bold and undeterred. She will make a life with you that others will envy. All she needs is for you to understand her. As a fire sign she is hot tempered but very loyal. Understand she is independent but that her friends are very important to her. She is every bit an Alpha female. Understand that she is a leader, often in charge and is a force to be reckoned with. Once you have her heart, you have a piece forever.

________
Hahahahaaa... begitulah kira-kira...
:D

Baby Jaggy!




sejak kapan gue bisa nyetir???
hahahahaaa... bodo deh 4L4y...
yang fenting bo'ilnye KEREEEEENNN...
Jaguar merah taun '80-an, cingggg!!!
salah satu mobil favorit gue :)

ride the red Jaggy, baby!

Monday, February 21, 2011

AKHIRNYAAA...

yeahhhh, akhirnyaaaaaaaaaa...
ini dia nih yang gue perjuangkan dan gue tunggu-tunggu
selama sekitar 4,5 taun belakangan iniiiii...
whoaaaaaaa!!! LEGA deh, rasanya!
nggak, gue nggak bangga. biasa aja. cuma LEGA! :D











































terima kasih banyak untuk SEMUA
atas semua dukungan, bantuan, dan doa...

terima kasih untuk-Nya,
temen-temen semua,
para sahabat,
orang tua & keluarga,
para dosen
[terutama Pak Bagus Handoko sebagai dosen pembimbing
dan Pak Pribadi Widodo sebagai dosen wali],
para responden,
serta semua yang telah menjadi perpanjangan tangan-Nya.

semoga Tuhan membalas kebaikan kalian semua.
dan semoga ilmu gue berguna!
:)

Thursday, February 17, 2011

hextudio - bed with storage [drawers]

client: hengki eko putra a.k.a. kak hanks a.k.a. rumah kaca
material: wood
finishing: matte clear lacquer

as requested by the client, the storage [drawers] under the bed should be able to be opened from both sides. the absence of headboard is also as requested. all are in order to increase its flexibility.
smart option, brother! ;)